Szyldy, stoiska czy tablice informacyjne to nieodłączny element naszej rzeczywistości. Reklama wielkoformatowa wciąż bowiem ma się świetnie, nawet mimo przeniesienia znacznej części kampanii marketingowych do Internetu. Wiele ze znanych jej form nie powstałoby jednak, gdyby nie opanowano techniki druku na tworzywach sztucznych, takich jak spienione PVC. Z tego artykułu dowiesz się o niej więcej.
Twarde i spienione PVC – dlaczego warto na nich drukować i który rodzaj wybrać?
Reklama wielkoformatowa zazwyczaj umieszczana jest w bardzo specyficznych miejscach – w galeriach handlowych, marketach oraz na wolnym powietrzu. Oznacza to, że stale działają na nią niekorzystne warunki. Mogą to być czynniki atmosferyczne, ale też np. światła reflektorów. Nie można też zapomnieć o dużej liczbie odwiedzających ludzi. Dlatego też materiał, z którego wykonuje się taką reklamę, musi być naprawdę wytrzymały. Takie właśnie jest PCW, nazywane też PVC. Jego cechy to trudnopalność oraz odporność na zniszczenia, warunki atmosferyczne czy środki chemiczne. Jednocześnie PCW jest lekkie i łatwe w obróbce.
Drukować można na obu rodzajach, a więc PCW spienionym i twardym. Twarde PVC ma większą gęstość i lepiej radzi sobie z uderzeniami. Spienione PVC natomiast wykazuje dźwiękoszczelność i jest wybierane do zadruku nieco częściej.
Druk UV – na czym polega?
PCW zadrukowuje się, korzystając z techniki druku UV. To jedna z najnowocześniejszych metod drukowania cyfrowego. Można stosować ją również na innych materiałach, np. plexi i szkle. W druku UV wykorzystuje się tusze polimerowe. Są one nanoszone na materiał przez głowice drukujące, podobnie jak w drukarce atramentowej. Specyficzne jest natomiast emitowanie promieniowania UV przez umieszczone w maszynie drukującej lampy LED. Dzięki temu tusz (za sprawą procesu polimeryzacji) ulega utwardzeniu, a wydruk staje się trwalszy. Spienione PVC zadrukowane metodą druku UV można więc bez przeszkód umieszczać na ekspozycjach zewnętrznych.
Do czego służy zadrukowane twarde i spienione PVC?
Druk UV na płytach PCW nie tylko jest trwały. Gwarantuje też wierne odwzorowanie kolorów. Dlatego też tak dużo widuje się go w branży reklamowej. Tą metodą powstają kasetony, plansze, obudowy stoisk, stojaki czy litery przestrzenne. Z PCW wykonuje się też plakaty, hangery i nakładki na kasy. Płyty można nie tylko zadrukowywać, ale też ciąć do dowolnego kształtu. Tak naprawdę więc wykorzystywanie ich w kampanii promocyjnej jest właściwie dowolne, co z pewnością wpływa na ich stale zwiększająca się popularność.