Od dawna wiadomo, że planowanie wielu przedsięwzięć wymaga przede wszystkim odpowiedniej reklamy. Jeszcze kilka lat temu bardzo często wszelkie czynności związane z reklamą zlecane były agencjom reklamowym. Mowa tutaj nie tylko o realizacji reklam, ale również często czynnościach takich jak wymyślenie nazwy, logo czy podobnych elementów. Jednak z biegiem lat zauważyć można niezwykle dynamiczny rozwój wielu dziedzin w tym również właśnie reklamy. Ponadto okazuje się, iż w przypadku wielu produktów czy usług konkurencja jest coraz większa, dlatego też trudno jest przebić się przez konkurencję.
Zadania domu mediowego
Dom mediowy powstał w odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku związanego z marketingiem i reklamą. Ze względu na bardzo wiele możliwości reklamowania produktów czy usług jak również różnorodnych kanałów służących do dotarcia do potencjalnych odbiorców, konieczne niemalże stało się wyszukanie rozwiązań, które pomogły nie tylko ułatwić ale również nieco usystematyzować wszelkie działania. Domy mediowe to jedno z takich właśnie rozwiązań, które okazują się przede wszystkim niezwykle skuteczne. Zajmują się wyłącznie kampaniami reklamowymi w mediach masowych. Inne formy reklamy nie są przez nie realizowane, oczywiście mogą być z nimi zgrywane, jednak dom mediowy nie zajmuje się ich prowadzeniem.
Kampania i jej harmonogram
Domy mediowe zajmują się nie tylko samym prowadzeniem kampanii, ale również jej opracowywaniem według ściśle opracowanego harmonogramu. Ponadto ważne jest to, że domy mediowe nie zajmują się zazwyczaj samodzielnym realizowaniem wykorzystywanych w kampaniach filmów itp, tylko zlecają ich wykonanie innym podmiotom. Ich zadaniem jest przede wszystkim odpowiednie zaplanowanie kampanii i jej prowadzenie zgodnie z planem, aby uzyskać pożądane cele, czyli zazwyczaj dotarcie do określonej liczby odbiorców. Obecnie takie prowadzenie kampanii reklamowych sprawia przede wszystkim, że są one znacznie skuteczniejsze i pozwalają znacznie szybciej osiągnąć zamierzony cel.