Reklama dźwignią handlu, jednak dźwignią reklamy w dwudziestym pierwszym wieku jest… obraz. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest, by produkt, który chcemy sprzedać był dobrze przedstawiony, także na zdjęciu. Tym właśnie zajmuje się fotograf reklamowy.
Dobry specjalista doskonale rozumie fakt, że nie wszystko złoto, co się świeci, lecz jego zadaniem jest, by to, co przedsiębiorca zamierza sprzedać – na złoto właśnie wyglądało. Każdą rzecz można sprzedać, należy ją tylko odpowiednio przedstawić. Dzisiaj świat składa się z obrazów, symboli i infografik. Suche informacje słowne wychodzą z użycia na rzecz szybko rozpoznawalnych ikon. Fotografia produktowa ułatwia intuicyjne rozpoznawanie i wycenianie produktu jedynie na podstawie zdjęcia. Oczywiście, nie są to jedyne znaczące kryteria w strukturze sprzedaży, lecz są to kryteria niezwykle istotne.
Każda większa firma handlowa posiłkuje się szeregiem sztuczek, tylko po to, by biel była bardziej biała, a burger bardziej soczysty – nawet jeśli dotyczy to jedynie obrazu. Obecnie, prowadząc biznes, trzeba doskonale rozumieć jak działa rynek, jak klientów pobudza pijar firmy, jak ważna jest fotografia biznesowa, zarówno dla przedstawienia produktów, jak i ludzi. Wszystko, co chcemy dobrze sprzedać, musi być zaprezentowane dobrze, estetycznie, a ponadto – musi być łatwe do zapamiętania.
Żyjemy szybko. Nasza uwaga jest stale rozpraszana przez wiele bodźców naraz, dlatego tym istotniejsze jest, by chwytliwy obraz mocno przykuwał wzrok i zagnieżdżał się w pamięci potencjalnego klienta. Tylko takie zdjęcia będą miały znaczenie.