Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wygląda tworzenie materiałów, które potem widzimy w różnych mediach. Ze względu na niską świadomość przedsiębiorców w tym temacie, często zdarza im się bagatelizować pracę takich miejsc jak dom produkcyjny. Niestety, jeśli chcemy, żeby nasze spoty reklamowe były trefione i przyciągały uwagę, to musimy poświęcić na to sporo środków i pracy.
Jak powstają filmy reklamowe?
Tworzenie filmu reklamowego to skomplikowany proces, składający się z kilku etapów. Pierwszym z nich jest pomysł, czyli określenie celu reklamy oraz przesłania, jakie chce się przekazać potencjalnym klientom. Następnie, tworzy się scenariusz, który opisuje fabułę reklamy oraz to, jak ma ona przebiegać.
Kolejnym etapem jest casting, czyli wybór odpowiednich aktorów lub modelek do reklamy. Następnie następuje etap zdjęciowy, podczas którego nagrywane są poszczególne sceny reklamy. Po zakończeniu zdjęć, następuje etap montażu, podczas którego wybierane są najlepsze ujęcia, a następnie zostają one ze sobą połączone.
Ostatnim etapem jest postprodukcja, podczas której reklama jest poddawana obróbce dźwiękowej oraz graficznej, a także dodawane są efekty specjalne. Filmy promocyjne nie są proste w produkcji, przez co czasem warto wspomóc się ekipą, która miała już z nimi styczność.
Jak funkcjonuje dom produkcyjny?
Produkcja filmowa jest branżą, w której bardziej niż gdzie indziej liczy się doświadczanie. Najważniejszym aspektem funkcjonowania domu produkcyjnego jest jego zespół. Zatrudnia on specjalistów z różnych dziedzin, takich jak reżyserzy, operatorzy, montażyści, specjaliści od marketingu, czy kreatywni. Dzięki temu, że wszyscy pracują razem, reklama jest bardziej spójna i efektywna.
Proces tworzenia reklamy dom produkcyjny rozpoczyna już tak naprawdę od spotkania z klientem, podczas którego omawiany jest cel reklamy oraz grupa docelowa. Następnie tworzony jest pomysł i scenariusz, który jest następnie prezentowany klientowi. Po akceptacji, rozpoczyna się etap przygotowawczy, podczas którego dobierani są odpowiedni aktorzy, lokalizacje, czy też kostiumy.
Podsumowanie
Proces tworzenia filmu może wydawać się w miarę prosty, jednak diabeł tkwi w szczegółach. Jeśli nie zadbamy o najmniejsze aspekty naszego filmu promocyjnego, to niestety, ale spotkamy się z negatywnym odbiorem. Warto czasem rozważyć, czy dany projekt nie jest warty przekazania grupie osób, która lepiej zna się na temacie niż my. Pamiętaj jednak, żeby podczas ustalania warunków z domem produkcyjnym dokładnie przekazać to, co chcesz osiągnąć danym filmem, ponieważ inaczej wasze wizję mogą się minąć.